tisdag 26 augusti 2008

Händelserikt

Hej allihop!!
Idag må ni tro att det hänt grejer här i Bieskogen.
Var och hjälpte lotten att sätta upp lite lister i hans nya kök sen bestämde vi oss för att åka en sväng till Norrköping och shoppa och det var då det började ringa om att dom trodde att jag hade en utav getterna sprang lös kring Esplund.
Efter tredje samtalet så visste jag att det inte var någon av mina, så jag sa att jag kunde hjälpa till och fånga in den och sagt o gjort med hjälp av Sabinas utomordentligt goda bulle och ett rep så var han snart infångad.
Vad göra nu, tänkte vi och ringer polisen, men det var som vanligt meningslöst för det finns en lag från 1800talet som säger att get går under benämningen HEMDJUR och då har inte polisen något ansvar att hjälpa till.
Vi ringer då till Katrineholms kommun (miljö och hälsa) och får till svar att vi ska ringa polisen.
Jaha tänker vi det här är ju lika lätt som att få ut något på en försäkring (som ni märker så har jag stort förtroende för myndigheter)
Jaja ringer polisen igen och är lite hårdare på rösten och frågar om det är bättre att geten får gå lös intill en trafikerad väg och då riskera personskador, får då ett stakande svar om att de ska försöka hjälpa till.
Vi (Sabina och jag) är vid det här laget lagom uppretade och ringer Kuriren som kommer ut och gör ett repotage.
Vi har dessutom fixat ett nattboende till geten på ett stall, ifall polisen inte kan hjälpa oss.
Så ni ser det händer saker här i skogen.
Ha det gott allihop, jag ska ta en dusch för bocken var inte kastrerad och då vet ni ju hur det luktar.
Micke.

1 kommentar:

emmis sa...

ja du nesse! du går inte av för hackor! kramen